julialeversittliv.blogg.se

Jag är bara mig själv. Sång och musik är min stora passion.

Lycklig/Tacksam

Publicerad 2014-11-17 16:40:42 i Allmänt,

Jag vill dela med mig av en bild på mig när jag inte var särskilt gammal (bildkvaliten är sisådär, men iallafall)
 
På denna bild är jag fullständigt lycklig. Jag vet inte varför, knappast är det på grund av någon större orsak, men jag är lycklig, jag är tacksam. 
Jag har tänkt en hel del på dessa ord, lycklig och tacksam. Finns det någon skild kvot som skall fyllas för att kalla sig lycklig eller tacksam? 
Jag tror att vi alla kan välja att vara lycklig, välja att vara tacksam. På mötet i söndags nämndes det att avundsjuka och tacksamhet inte ryms i samma kropp på samma gång och att det är ett val man gör, vill jag vara tacksam idag? 
Jag skriver ihop dessa två ord i samma mening eftersom jag tror att om jag väljer att vara tacksam är jag också en lycklig människa.
Vad finns det då som gör mig lycklig/vad gör mig tacksam? För mig finns det flera orsaker som gör att jag är lycklig och tacksam: Jag har en personlig tro på Jesus vilket jag inte skulle byta för flera miljoner, jag har en familj som älskar mig och som jag också älskar. Mina vänner är overderliga för mig, jag älskar dem alla. 
Men jag tror också att det de småsaker som vi ofta glömmer bort är orsaker till att vara lycklig och tacksam. Jag har mat och kläder, jag har någon stans att bo, jag får gå i skola m.m.
Jag är lycklig, jag är tacksam. Jag kommer alltid att välja att vara det. Jag vet att det absolut kommer att komma stunder när jag kommer att tvivla på mitt beslut, men jag vet att jag har en pappa i himlen som tar hand om mig även när jag inte känner för att vara lycklig eller tacksam. En pappa som hjälper mig att förstå att i honom finns lycka och tacksamhet, så mycket så att det räcker till mig med. 
 
Jag vill poängtera att det jag skriver endast är tankar som jag går runt och funderar på, det kan hända att du inte håller med mig och det är helt okej. 
 
Idag lyssnar jag på:
Hillsong United - Thank You https://www.youtube.com/watch?v=zTThPMWzxRs 
Ida Möller - Innerligt tacksam (den hittar du på spotify)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela