julialeversittliv.blogg.se

Jag är bara mig själv. Sång och musik är min stora passion.

Lite allt möjligt blogginlägg

Publicerad 2014-02-03 21:21:28 i Allmänt,

Idag har jag varit på cell hos Mimmi. Jag drar en cellgrupp med otroligt fina tjejer. Vi har kommit varandra så nära och jag älskar verkligen dem så mycket och uppskattar dem så. Vi har så fina diskusioner och jag älskar att se Gud arbeta i dem och jag känner mig så lyckligt lottad att få se dem växa i sin tro. 
Idag pratade vi om så mycket, men vi tog särskilt upp saken om att det är så otroligt häftigt att få vara Guds barn. Tänk att vi har någon som älskar oss, som tar hand om oss och som har kontrollen, vi behöver inte göra någonting. Vi är så otroligt onödiga, om jag får citera Mimmi så är vi som "skithögar", som Gud älskar så otroligt mycket iallafall.
Man borde verkligen sträva till att bli en riktig skithög, för tänk vad man kan gössla då. Jag vill vara en skithög som kan gössla Guds rike. Jag tyckte att jag var rätt smart som kom på det här, i och för sig var det ju inte min idé, utan Gud som satte tanken i mig, men iallafall.
Jag har verkligen hittat glöden igen och jag tänker aldrig, aldrig släpa taget om den. Jag har blivit så inspirerad av olika människor som kommit i min väg den senaste tiden. Gud har varit helt fantastisk och jag har hittat hungern i att söka Guds ansikte, även när det känns jobbigt och jag helst skulle vilja gräva ner mig någonstans. Gud kan ju använda oss även när det känns jobbigt, för det är ju inte vi som förmedlar Guds ord i egen kraft, utan Gud som jobbar genom oss. Vi är bara, eller inte så bara, ett redskap som Gud använder. Jag blev så inspirerad av Markus Lindes predikan i fila i Lördags, alltså den där mannen är det något verkligt speciellt med, han tjänar Gud även när det känns skit!
 
Jag fick en lovsång tipsad av Linnea aka Findus idag som är så bra att jag vill dela med mig av: 
http://www.youtube.com/watch?v=Cl3og-fPwPk
 
Den här bilden kom jag över idag och jag blev igen påmind om detta, jag är fri! Tänk så bra! Detta borde vi alla förstå, det blir så mycket bättre då! 
 
Det blev ett lite allt möjligt inlägg idag, men ha det gott och glöm Aldrig att Gud älskar just DIG och han älskar dig Precis så som du Är! 

Kommentarer

Postat av: s.woodward

Publicerad 2014-02-03 22:10:11

Alltså wow Julia, du gör min dag med dina inlägg! Otroligt bra lovsång btw! :)

Svar: men oj tack Sarah, vad glad jag blir! :)
Julia Bengtsson

Postat av: Rebecka

Publicerad 2014-02-04 13:14:09

Wow Julia man var ju riktit i gaaasin tå man läser bloggen din!! :D

Svar: haha, alltså Becka va bra sagt! Tack! :D
Julia Bengtsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela