julialeversittliv.blogg.se

Jag är bara mig själv. Sång och musik är min stora passion.

Lita på Gud, han leder dig dit du ska!

Publicerad 2014-02-09 22:05:31 i Allmänt,

Jag har denna vecka stött på lite motgångar. Jag skulle vilja åka på praktik till Sverige, men jag känner mig lite lämnad åt mitt öde gällande hjälp och stöd av lärare.
Jag satt och funderade lite häromdan över hur detta antagligen skulle slått mig till marken för några månader sedan. Nu är jag övertygad att Gud har hand om mig även fast det känns som om det mesta går mot. Jag har bestämt mig för att älska honom oavsätt omständigheterna. Även vad som händer så kommer jag att behöva honom. Jag satt i bilen och lyssnade på en skiva när en låt började spela, texten sa precis så som det kändes, så den vill jag dela med mig av: 
http://www.youtube.com/watch?v=OA3MSqufJP4
 
Nu litar jag fullt på Gud, jag är övertygad om att han vet mitt bästa och att han vet vad mitt hjärta önskar. Jag tänker kämpa in i det sista och gå helt och fullt på Guds ledning, då blir det som det är tänkt att det ska vara.  Jag uppmuntrar dig verkligen att pröva att gå i tro, att lita på att Gud leder dig dit du ska, även fast du inte vet var du ska börja. Jag är övertygad om att han kommer att hjälpa dig! 
 
(BIlden är lånad från Google)
Blev ett lite semi-kort inlägg idag, men ha det gott och glöm aldrig att Gud älskar dig, han har kontrollen, han är nära dig och leder dig dit du ska, även när det inte känns så! 

Kommentarer

Postat av: Sebastian

Publicerad 2014-02-09 22:33:13

Gå Bibelskola här istället!

Svar: Det skulle ju vara en idé!
Julia Bengtsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela